tisdag 20 september 2011

Antligen framme

Nu ar jag antligen framme. Landade igar kl 10 pa morgonen och blev upphamtad av Amy pa "flygplatsen". Nar jag kom fram till volontarhuset dar jag nu bor sa mottes jag av varldens gulligaste man som ar var vakt. Vi har anven tva hundar som vaktar vart hur. De andra volontarerna heter Chloe, Kate, Kate, Emily, Debbi, Carol, Bryn och Kristy. imorgon kommer 2 till, en mamma och dotter. Alla ar hur snalla som helst och har visat mig runt och tagit hand om mig. Kate ska avra har i 2 ar sa hon ar har under hela min vistelse. Allt ar valdigt primitivt men fint och strommer forsviner ca 5 ganger om dagen.

Idag gjorde jag aven mitt forsta shift pa barnhemmet och jag har aldrig traffat 50 sa underbara barn i hela mitt liv. Dom ar Underbara. ska beratta mer om dom nar jag har mer internet tid. Nar jag jage varit med dom oh lekt med dom i nagra timmar kom jag att inse att det har ar foraldrarlosa overgivna barn och de flestas historia ar valdigt tragisk. Borjade nastan grata dar med ett sott barn i famnen. Kanns redan som jag gor skillnad och jag kan lova att alla donationer bidrar till att gora dessa underbara barns liv otroligt mycket battre.

Mer info kommer sa snart jag har tillgang till internet, ska forsoka fa med lite bilder da ocksa.

alskar er

4 kommentarer:

  1. Älskade vän! Va underbart med denna rapport. Pappa kunde inte höra så mycket av vad du sa i telefonen igår så dessa rader var extra kul. Vi är så glada att du funnit dig tillrätta och känner att du gör nytta. Fortsätt att vara ditt positiva glada Amanda så kommer du att bidra mycket i ditt jobb på barnhemmet! Vi ser fram emot mer information snaaaart! Massor av kramar till dig och alla barnen! M

    SvaraRadera
  2. Lilla Gumman. Så lång borta (och ingen spell check.....) Allt låter jättebra. Väldigt glad att du kommit på plats och trivs. Ser fram mot att besöka dig. Kram Pappa

    SvaraRadera
  3. Bryter trenden med familjakommentarer :)
    Jag är så avundsjuk! Allt låter jättespännande och det är superkul att läsa hur om hur det går för dig! Puss baby!

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att du har det bra! Vi saknar dej. Stort lycka till! Puss

    SvaraRadera