tisdag 1 november 2011

6 veckor i Tanzania

Tiden gar fort nar man har kul, igar firade jag 6 veckor i Afrika.
Livet ar fortfarande underbart har. Allt gar i ett valdigt lugnt tempo och jag njuter av varmen och all karlek jag far och far ge till barnen.
Jag har nastan varit har halva tiden och det kanns som om den sista halvan kommer bli lite annorlunda. Nu ar bara en annan volontar kvar som var har nar jag kom. De andra volontarerna ar en stor del av upplevelsen och det ar lika sorgligt varje gang nagon aker hem. Igar akte Carol hem. Carol har passerat 50 ar och var som mamman i huset. Hon gav goda rad, berattade om livet och var en stabil punkt. Saknar henne valdigt! Idag akte ocksa Kate och Emily hem. De har nog varit mina 2 narmaste kompisar har borta och vi har haft otroligt kul tillsammans. Nar jag vinkade av dom sa kunde jag inte stoppa tararna och det kanns lite underligt har utan dom.
Men som sagt det ska bli kul att lara kanna de nya manniskorna som kommer och kanske blir upplevelsen lite annorlunda med andra manniskor! Det ar alltid kul med forandring!

Vi har fatt nagra nya barn. Tiny Baby House ar nu fullt av nagra manader gamla babisar. Vi har fatt in trillingar och 3 andra smattingar. Har skaffat en ny vana att ga ut till dom varje dag och bara sitta och mysa och ibland far jag aven hjalpa till att mata dom. Saaaaa sota!!!!! Mamma och pappa onskar mig en i julklapp ;)

Pa tal om mamma och pappa sa kommer mina foraldrar hit pa fredag. Det ska bli jattekul att fa visa dom runt och att dom ska fa se vart jag har bott de senaste veckorna. Det ska ocksa bli jattekul att fa visa dom barnen som jag alskar sa mycket och se vilka dom vill ta med sig hem!
Saknar er <3
Ska aven bli gott att fa ata lite akta svenskt losgodis!!!

Regnperioden har borjat sa smatt ocksa sa de senaste dagarna har vi haft en del regnskurar. Na det regnar har ar det inget duggregn heller utan det fullkomligen oser ner. Mysigt nar man ar innomhus...

Hoppas all ar bra med er dar hemma!
Ta hand om er
puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar