tisdag 6 december 2011

Svensk kladdkaka - en hit i Tanzania

Under min tid här har jag bakat runt 10 kladdkakor. Det känns för mig som en väldigt enkelt men alltid god kaka och det har verkligen gått hem hos människor här. Jag har blivit ombedd att baka för pengar och folk har frågat mig om jag ska starta upp en lite business. Väldigt smickrande och roligt då, och det vet alla som känner mig, jag absolut inte har något emot att baka kakor hela dagen lång.
 
Igår var det Musas och Zawadis födelsedag och jag blev ombedd att baka 2 kladdkakor så att Zawadi kunde ta med en till hennes skola och en till Musa som barnen på barnhemmet skulle få. Lyxade även till det med lite glasyr och strössel på toppen för barnens skull. Blev lite avundsjuk när jag såg barnen mumsa på sin bit, skulle ha bakat en till till alla mamas och volontärer också!!
 
På söndag ska vi fira alla de barn som har fyllt år i november och decembers födelsedagar och då blir det mer bakande!
 
Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar